fredag 27 februari 2009

Fredag

Dagens stora händelse var att jag fick positivt besked från ett företag som är intresserade av att samarbeta och sponsra mitt projekt. Vilket det är kommer jag inte att offentliggöra förrän det är spikat men det verkar mycket lovande. Så nu behöver jag inte känna mig begränsad av ekonomiska restriktioner utan kan fortsätta utan att behöva tänka allt för mycket på kostnader.
I min strävan att förstå hierarkierna kring en räddningsinsats och hur en sådan insats är uppbyggd kom jag över en mycket intressant rapport om hur IT-användning kan användas i operativa insatser. Rapporten har ett bredare perspektiv än mitt valda område och tar därför upp mer allmänna frågor kring bland annat kontexten kring Surikat som är viktiga att ta hänsyn till.
Enligt rapporten finns det goda förutsättningar för att IT-baserad information kan vara till stor nytta i en operativ räddningsinsats vilket ger stöd åt att jag är inne på rätt område.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar