onsdag 25 februari 2009

Onsdag


Idag, onsdag, är jag tillbaka på Designhögskolan igen efter gårdagens resa till och från södra Sverige. Dagen har gått åt till att sammanställa det material som insamlades under resan.
Materialet från Helicopter View/ Zentuvo kommer till stor del ligga till grund för den tekniska utvärdering av koncept som kommer ske längre fram i processen.
Den intervju jag gjorde men en brandingenjör vid Sörmlandskustens Räddningstjänst kommer att hjälpa till att reda ut begrepp samt för att senare kunna skapa en mer definierad behovsanalys.
Jag har under dagen även sökt material över ett händelseförlopp från en riktigt olycka för att kunna följa det dokumentationsflöde som skett och kunna placera in min framtida produkt.

Det har under en längre tid känts bökigt att benämna mitt framtida produktkoncept som "mitt framtida produktkoncept". Därför har jag valt ett arbetsnamn som jag kommer använda från och med nu.
Surikat.
Det är ett djur som lever i södra afrika som ofta ses stående på bakbenen, spejande. Det tycker jag klingar väl med min projektinriktning och kommer därför från och med nu istället säga "surikat" då jag tidigare sagt "mitt framtida produktkoncept".
(Bilden kommer från "wikimedia")

1 kommentar:

  1. Kul projektnamn, tog du bilden i Linköping? Hihi!

    Kram syster E

    SvaraRadera