torsdag 26 februari 2009

Torsdag

Idag har jag gått igenom det filmmaterial jag samlade in vid mitt besök på Helicopter View i Linköping. Därigenom har jag kunnat få inblick i fotografering med mast och med heliumfylld zeppelinare. Masten med kamera i toppen går snabbare att få i drift medans zeppelinaren har större räckvidd och kräver mindre av markförbindelsen i form av stöd och liknande.
Masten är mindre väderkänslig men kräver mer fysisk kraft för att höja och sänka. Detta och mer därtill har jag nu fått ut genom den aktivitetsanalys och de funktionsanalyser av de båda system jag gjort under dagen.
Jag har även funderat på integritetsfrågan i mitt projekt. Är det okej att bli filmad? I det här fallet verkar det som att det enligt lagen är det, men det är viktigt att formen på Surikat inte får ge intryck av någonting som observerar för att sätta dit personer utan som det verktyg och hjälpmedel som det är tänkt att bli.
Bilden föreställer ett uttryck som produkten absolut inte få gå mot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar