måndag 2 mars 2009

Måndag

Idag har jag förberett morgondagens besök på räddningstjänsten i Umeå. Jag är där för att undersöka användarnas, alltså brandmännen- och kvinnornas inställning till Surikat. Jag skall även reda ut hur ledningsprinciperna ser ut för denna räddningstjänst eftersom det är något som varierar.
Utöver detta har jag besökt FOI och talat med en forskare som är kunnig inom bland annat ledningssystem. Där har jag fått några frågetecken uträtade och även fått ta del av dokumentationen och uppföljningen av en olycka.
I diskussionen om vilken typ av information som bör samlas in kom väderdata upp. Detta är någonting jag inte varit inne på än och jag skall undersöka om det behovet är värt att gå vidare med.
En konkurrentanalys har också skrivits där antalet konkurrenter som kan skapa en kommunicerbar överblicksbild av en olycka är obefintligt. Däremot är det möjligt att framtiden och utvecklingen på satellitfronten kan vara en potentiell konkurrent. Detta är däremot förhållandevis långt in i framtiden och bara antaganden och inget jag anser mig behöva förhålla mig till i dagsläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar