onsdag 18 mars 2009

Teleskoptest

Idag var jag på brandstationen och testade mina koncept.
I fallet med aktiveringsenheten hade jag tänkt fel och den borde, enligt de befäl jag talade med, sitta någonstans i förarmiljön. Detta eftersom lägesrapporten ofta lämnas direkt på förarplatsen då fordonet kommer till olycksplatsen.
Gällande den handburna enheten kom förslag på att slå ihop den med radion som vanligtvis används för kommunikation. Då var tanken att varje radiomeddelande som går ut från den aktuella enheten loggas tillsammans med en bild och väderdata.
Ser man bara till formen så vann koncept #1 som aktiveras på liknade sätt som en komradio idag, dvs med knapp på sidan.
Nedan syns en video på en testmast jag gjorde idag av plaströr och fiskelina. Den består av tre stycken tremeterssektioner. Tyvärr fälldes bara två av dessa ut på grund av för mycket friktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar